{ MAC STROBE vs. MAGIQUE LUMI }


Mange youtubere og bloggere hevder at L'oreal Magique Lumi (169,-) er en total "dupe" for Mac Strobe Cream (300,-). Begge produktene gir en lett skimmer og tilfører huden en ungdommelig glød. Jeg har testet disse to nøye over lengre tid for å finne ut akkurat hvor (u)like de egentlig er.



L'oreal Magique Lumi er først og fremst en primer - dette legger du på ansiktet etter fuktighetskrem og før du begynner å legge på sminke. Personlig synes jeg at 170 kr er litt mye for en primer (de fleste "drugstore" primere i dag koster rundt 100 kr). 

Men i motsetning til de fleste, gir Magique Lumi en skikkelig skimmer som lysner opp huden, og kan til og med fungere som en highlighter på sminken. So far so good, right? 

Jeg ville så gjerne elske dette produktet, men ble egentlig ganske skuffet da jeg oppdaget at den tørker raskt, og den fine glødende effekten blir mindre og mindre av utover dagen. Det lukter ingenting men har en smooth og matt følelse over ansiktet. 

Jeg har dessverre opplevd at den smuldrer litt under øynene, og jeg kan heller ikke si at den hjelper med holde sminken på plass hele dagen. Det føles nesten som om det eneste den kan er å gi litt fin glød i starten, men uten langvarige eller synlige resultater.

 Kvalitet: gløden mattes ut over noen timer, gir ikke fuktighet.
 Design: har en "pump", enkel og elegant design, lett å ha med i sminkevesken.
 Pris: 169,- for kun 20ml. Kan kjøpes hos nelly.com
 Total vurdering: denne ville jeg ikke brydd meg om å kjøpe igjen.




Begge produktene er lysreflekterende og gir en fin naturlig glød til ansiktet. I motsetning til L'oreal Magique Lumi, har Strobe Cream en mer flytende og tykkere konsistens uten for mye glitter. 



Du har sikkert allerede innsett at den heldige vinneren her er Mac Strobe Cream, og det kan jeg gi mange gode grunner for. Denne er ikke en primer, men en fuktighetskrem som i tillegg gir en veldig jevn og naturlig glød.

Jeg husker enda den første gangen jeg prøvde ut Strobe Cream - for meg luktet det en blanding av grønn te og blomster - herlig, rett og slett! Jeg er fortsatt imponert over hvor lenge den varer utover dagen uten å falme i det minste. 

Det ser ut som om det er huden som stråler, og ikke selve sminken. I tillegg til å være pleiende (gir god fuktighet til min tørr hud), har jeg funnet ut at den jevner ut fargen i ansiktet - jeg ser ikke så grått og sliten ut når jeg har den på meg. Utrolig gøy å ha noe sånt under hektiske dager! 

Det eneste som plager meg litt er prisen - du får kun 50ml for 300,-  og jeg er nesten litt redd for at det blir veldig dyrt i lengde. 

 Kvalitet: fukter og plumper opp huden, gir en sunn-glød som varer.
Design: lekker innpakning, men vanskelig å få ut rett menge av produktet.
 Pris: 300,- for 50ml. Kan bestilles hos maccosmetics.no
 Total vurdering: lett å bli avhengig av, holder det den lover. 

No comments:

Post a Comment

Instagram Feed